Sojové klíčky jsou zásobárnou vitamínů i antioxidantů

Sojové klíčky jsou zásobárnou vitamínů i antioxidantů

Detoxikační účinky naklíčených semen luštěnin, obilovin a jiných rostlin jsou známy už od dob Aztéků. Proč zařadit sojové klíčky do jídelníčku? Jak efektivně a snadno na domácí klíčení? Nejen příznivci zdravé životosprávy, ale každý by měl zařadit do životosprávy sojové klíčky, neboť jsou bohatým zdrojem na vitamíny a veškeré důležité látky.
 
Při klíčení dochází k přeměně škrobů na cukry, tudíž tělo získá konzumací mnoho enzymů, které jsou pro zdraví jedince potřebné. Klíčky obsahují rovněž bílkoviny, mastné nenasycené kyseliny, minerální a stopové prvky.

bílá soja
 
Z tohoto důvodu jsou klíčky velmi vhodné coby zdroj energie pro dospívající mládež, stejně tak jsou přínosné i pro seniory. Avšak veškeré živiny jsou důležité i pro vyvíjející se dětský organismus. Konzumace je vhodná pro děti od jednoho roku. Zařadit klíčky do životosprávy by měly těhotné ženy, neboť mají velmi pozitivní vliv a působí jako prevence proti vzniku vad u plodu.
 
Snadné a účinné pěstování doma
 
Semena jsou snadno dostupná. Je zapotřebí kupovat pouze ta, která nejsou chemicky ošetřená a je tak zajištěna i bio kvalita. Semena je důležité nejprve opláchnout pod tekoucí vodou. Poté je stačí dát do vody na noc. Ráno je nutné vodu slít. Vše usnadní speciální nádoby, kdy tak lze jednak mít semena v různém stadiu klíčení. Zejména však voda proteče do spodní misky a je eliminace vzniku plísně.

zdravá strava
 
Nádobu je vhodné umístit na stinné místo. Nutno neopomenout každodenní proplachování. Zhruba za tři až čtyři dny je vhodné klíčky konzumovat. Jsou velmi lahodné, křupavé a lehce stravitelné.
 
Pokud chcete, aby klíčky obsahovaly i velmi prospěšný chlorofyl, dejte je poslední den na světlo, kdy zezelenají. Klíčky lze uchovávat v lednici po dobu jednoho týdne. Ideální je konzumace čerstvých klíčků, kdy v sobě ukrývají největší množství veškerých důležitých látek a vitamínů.