Auto žárovky Osram Night Breaker prodlužují osvit krajnice až o 90 procent

Auto žárovky Osram Night Breaker prodlužují osvit krajnice až o 90 procent

Výrobce osvětlovací techniky OSRAM je špičkou ve svém oboru. Na světovém trhu působí již řadu let a málokdo pochybuje o tom, že jeho výrobky nesplňují standardy kvality. V tomto směru bychom mohli dokonce tvrdit, že firma vyvíjí i speciální automobilové žárovky, které vyhovují specifickým požadavkům řidičů v extrémních podmínkách.

autožárovka

Sázkou na dobrého koně může být např. Osram Night Breaker. Ve srovnání s běžnými halogeny poskytuje o 90 procent vyšší osvit silnice před vámi. Naprosto zásadní je především osvětlení okrajů vozovky, kde se mohou pohybovat chodci, nebo cyklisté. Špatně viditelné osoby u krajnice, nebo na okraji vozovky, v tmavém oděvu, které řidič spatří na poslední chvíli, mohou být … a za tři tečky si sami dosaďte konec věty.

Tato speciální produktová řada se vyrábí v modelech od H1 až po H11, včetně nejvyužívanějšího typu H7. Zajímavou vlastnost těmto žárovkám propůjčuje konstrukční vymoženost tenké vrstvičky stříbra v horní části žárovky a modrých proužků v její spodní části. Díky tomu žárovka udrží světlo nerozptýlené a pevný svazek v požadovaném směru umožňuje dobrý rozhled i za snížené viditelnosti způsobené počasím, nebo slabším zrakem, či únavou řidiče. Nejvíce se tyto vlastnosti projeví v noci, přitom právě v tuto dobu je podle statistik největší počet nehod s tragickými následky.

Běžná žárovka osvítí potkávacími světly tmavou silnici před vámi na vzdálenost 30 metrů. Teprve 25 metrů od vozidla v tomto případě zaregistruje odpočatý a svěží řidič chodce v tmavém oblečení. Při rychlosti 100 km/h je brzdná dráha průměrného běžného osobního vozidla zhruba 40 metrů. Jistě si dokážete představit, jak taková situace může skončit.

žárovky auta

Cyklisté a chodci jsou usmrceni automobilem především v noci

Žárovky Osram Night Breaker osvítí silnici předními světlomety na vzdálenost dvojnásobnou a mohou tak přispět ke snížení počtu obětí v silničním provozu výraznou měrou. V Německu je podle statistiky polovina veškerých smrtelných úrazů způsobena nočním automobilovým provozem a přibližně sto tisíc Němců v průzkumu ohledně dopravních nehod uvedlo, že jednou z hlavních příčin nehody byla nedostatečně osvětlená silnice a tím pádem omezený výhled na vozovku před sebe.